Velkommen til Distriktsskole Ganløse

Vision

Distriktsskole Ganløse er en unik folkeskole. Den består af to matrikler i Ganløse og Slagslunde med den smukkeste placering midt i den sjællandske natur tæt på København.

Ganløse og Slagslunde er landsbyer, hvor der bakkes op om den lokale skole. Det betyder, at vi er begunstiget af et helt specielt samarbejde om børnenes læring og liv. Skolen, SFO og klub, forældre, de lokale fritidsforeninger - alle bidrager positivt med at fremme børnenes læring. Det tætte, overskuelige og trygge landsbymiljø sikrer en rød tråd gennem børnenes liv.

Vi er en skole, der vil være helt fremme med alt det, der beviseligt virker, når det gælder om at stimulere børnenes læring. Det sikrer vi gennem arbejdet med vores fokusområder.

Vi vil klæde dem bedst muligt på til fremtiden. Alle vores initiativer sigter på, at vores børn skal have de bedste forudsætninger for at klare sig i fremtidens samfund.

I perioden 2020-2030 vil vi på forskellige måder have fokus på bæredygtighed. Gennem læring er målet at skolens elever bliver lokalsamfundets klimaagenter mod en mere bæredygtig fremtid.